newspaper
PRESS RELEASE

Thobias Dencker New Service Offerings Director at Sogeti Sweden

Thobias Dencker har handplockats för att leda Sogeti Sveriges nationella satsning på tjänster, partners samt försäljning gentemot prioriterade kunder. Thobias Dencker, som närmast kommer från Powel, återvänder nu till Sogeti och blir en del av den svenska ledningsgruppen.

Stockholm/Jönköping 140425
– Thobias Dencker, 45 år, blir en nyckelperson i Sogetis expansiva satsning i Sverige, med ansvar för förtagets utökade fokus på tjänster, partners och försäljning gentemot prioriterade kunder.

Thobias Dencker, har närmast, sedan 2006, arbetat i olika roller på Powel, ett ledande företag inom lösningar för energimätning och kraftoptimering. Under åren på Powel har han verkat som försäljningschef, vd för Powel Sverige, ansvarig för Powel-koncernens satsning på internationell expansion, ansvarig för företagets satsning i Turkiet, samt startat upp en ny del av verksamheten i Sverige – Powel Smart Generation.

Som utbildad maskiningenjör började han sin karriär inom industri, produktion och maskinteknik, men säljrollen lockade tidigt och fick honom in i IT-branschen, först på Alfaskop som försäljningschef. Mellan 2000 och 2006 var han anställd inom den koncern han nu återvänder till, först inom Capgemini som Key Account-säljare inom verkstadsindustri och telekombranschen. När Sogeti Sverige bildades 2003 var han med från start och arbetade i roller som Key Account Manager, teamchef och verksamhetsansvarig för Sogetis kontor i Jönköping. Nu återvänder han till Sogeti och antar den nya, nationella rollen från och med den 15 augusti.

– Sogeti är ett mycket välskött och framgångsrikt företag som aldrig står stilla. Att komma tillbaka till Sogeti känns som att komma hem igen. Och som tidigare anställd känner jag väl till verksamheten och förstår styrkan i Sogetis heltäckande, både lokala och globala IT-expertis, som varit grunden till företagets framgångssaga sedan lanseringen i Sverige 2003, säger Thobias Dencker.

About Sogeti

Part of the Capgemini Group, Sogeti makes business value through technology for organizations that need to implement innovation at speed and want a local partner with global scale. With a hands-on culture and close proximity to its clients, Sogeti implements solutions that will help organizations work faster, better, and smarter. By combining its agility and speed of implementation through a DevOps approach, Sogeti delivers innovative solutions in quality engineering, cloud and application development, all driven by AI, data and automation.

Capgemini is a global business and technology transformation partner, helping organizations to accelerate their dual transition to a digital and sustainable world, while creating tangible impact for enterprises and society. It is a responsible and diverse group of 340,000 team members in more than 50 countries. With its strong over 55-year heritage, Capgemini is trusted by its clients to unlock the value of technology to address the entire breadth of their business needs. It delivers end-to-end services and solutions leveraging strengths from strategy and design to engineering, all fueled by its market leading capabilities in AI, cloud and data, combined with its deep industry expertise and partner ecosystem. The Group reported 2023 global revenues of €22.5 billion. Get The Future You Want | www.capgemini.com

Visit us www.sogeti.com

Therese Sinter